17 mars 2012

Ridning

Idag blev det en liten tur med Flipper, Sydney och Jempovich. Det blåste verkligen upp till storm vissa bitar så det blev inte alls så långt. Avslutade med lite små volter i hagen.
Flipper var piggelin och trodde han skulle ut på fälttävlan typ. Kanske förknippar huvan med tävling? Vet ju inte riktigt vad han varit med om tidigare i livet. Han körde iaf lite offroad s.a.s. Vet inte vad det är med han och diken men I dom ska han iaf vara!
Idag snubblade han till ordentligt när han styrde ner oss i ett snötäckt djupt dike, gick ner på knä och tog väldigt många steg innan han var på fötter igen. Jag trodde faktiskt att det var dax att trilla av men icke, jag har nog bättre balans än vad jag tror. *stolt* ;) Efter det dikes-besöket blev han lite lugnare, lite mer koll och fokus typ.
Efter en bit till så bangade syrran och ville vända så så fick det bli. Faktiskt så var det inte så skönt när det stormade så tårarna rann.
Nu är det dax för soffmys och surfning på semesterorten Hurghada! För den 23/4 far vi dit. Tjohooo, änligen!

5 kommentarer:

  1. Vill oxå åka på semester!! Vi hade ju en inbokad, men hotellet var ju inte klart! Så nu tror/hoppas jag det blir i oktober ist.. Är ju det här med hästpassning..
    Vart ska ni ha hundarna??

    SvaraRadera
  2. Ja, tänka sej att man ska ut och flyga min skatt.. Men det går väl bra. Puss

    SvaraRadera
  3. Sydney passar inte i brunt så det är inget att vara ledsen över. ;) Rosa däremot... :)

    SvaraRadera
  4. Du ska allt få igen!! ha ha!! Brunt på min vit/svarta pärla!!
    Men precis det är ju kul och snyggt att spöka ut dem lite. Tror eg inte det är många hästar som behöver luva tex, men till och med JAG börjar tycka det är fint..

    SvaraRadera
  5. De senaste 10 åren har han inte haft huva vad jag vet. Tror mer det var blåsten som livade upp han. Iaf så gjorde han så även i min ägo. Och ja, diken och Flipper hör ihop! ;)
    Vad mysigt att åka te Hurghada! Hoppas ni får det skönt där!

    SvaraRadera