13 juni 2012

SOMMAR!

Jag bloggar lite kort eftersom det var ett bra tag sedan. Blev helt plöstligt lite sugen faktiskt.

Sommaren är här och det känns så otroligt skönt. Mindre jobb för oss tvåbenta vattenhinksbärare. :)! Skönt när hästarna får vara ute dygnet runt.
Imorse när jag åkte förbi hagen så ligger Flipper och Sydney och sover alldeles bredvid varandra. Så mysigt. Första gången jag ser detta då dom annars alltid bruka turas om att 'hålla vakt'.
Sydney är nu den nya ledaren då Billan flyttat. Inte för att Billan på något sätt var flockledaren men när hon försvann så har Flipper blivit lägre i ragn/osäkrare och är den som följer nu istället. Han strosar väääldigt sällan iväg på egen hand utan han styr Sydney dit han vill genom att putta lite på hennes bakdel. Vill inte Sydney gå dit Flipper puttar så blir det bara i små cirklar runt runt. Då är det är roligt att se dom.

Jag har en sak att berätta också!
Sydney är nu min helt egna häst-proppa! :) Jag är så glad att hon är min riktiga vän nu.
Å en sak till, jag har fått tillsvidare-anställning och det firade jag med att köpa nya röda ridbyxor med svart helskoning så nu kan jag matcha Sydney's röda Schabrak! *S*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar