09 november 2012

Helgmys

Ikväll ska jag röva med mig lillasyster Jempa hem till skogen. Vi ska ha riktig film och slappar-helg med mysiga filtar och juldoftande ljus.

Jag blir lite smått tokig på detta väder också. Det är kallt och marken är hård. Tycker synd om mina hästar som verkar så ömma i hovarna av detta :(
Igår när hästarna skulle nattas så var det bara Sydney som stod beredd vid tråden medans Flipper stod och tröck längst ner i hagen och såg lite tveksam ut.
Det tog honom ett bra tag att komma till uppsamlingsplatsen pga det hårda och knöliga underlaget.
Var eg. bara en tidsfråga innan någon av dom skulle bli öm då det skenas och bockas under dagarna då det är dax för lunch eller nå annat kul.
Imorse visade Flipper att han var lite öm på ena fram. Får gå igenom honom ikväll och se om det bara var tillfälligt. Kanske dax för skor på gamla mannen!
Sydney däremot är väldigt noga att titta vart hon sätter sina fötter så där kanske vi klarar oss ett tag till utan skor. Fast åt henne skulle jag vilja få tips på någon bra verkare. Vill att hon ska få gå barfota så länge som möjligt, gärna heltid om det går. Sambon anser att hon SKA ha skor då hon är så ömfotad och plattfotad medans jag anser att det inte är så bra att dölja hennes problem med skor, utan det är bättre att försöka få till en fin barfotaverkning istället. Hon har för tillfället något utflutna hovar och smacka på skor där skulle bara förvärra allt.
Lite ovan dessa 'annorlunda' hovar är jag allt. Är väl bortskämd med Flippers hovar som är klockren! Han går lika bra med som utan skor. Det enda som är är att hans stråle kan dra sig tillbaka om han får gå med skor en tid.

Ja ja , nog om detta. Nu ska jag ladda med en kopp kaffe och sedan invänta helgen som kommer smygande vid 16.30.

Jo! En sak till.. Jag har vunnit en tomatröd tävlingtopp från Goose Rider. Kul va? :)

1 kommentar:

  1. Men vad du vinner!! Vilket flyt du har nu!! ♥ Mina är super ömma, de står ofta inne i vindskyddet och "vilar" fötterna mer än komma undan vädret tror jag.
    Sv: Vart hittade du allt det där om drömmar??? Jag har bara en gammal bok och det du skrev var ju mkt mer utförligt. :)
    Kram från oss!!

    SvaraRadera