23 november 2012

Riders Rasp

Testade den lilla gröna raspen i helgen som var och den funkade finfint. Dock så hade jag faktiskt INTE Marie vid min sida för det var bara onödigt. :)
Det gick inte att göra fel. Såg en instruktionsfilm på internet innan så jag var fylld av kunskap. Tss..
Eftersom Sydney ska verkas inom en snart framtid så kunde jag gott prova lite med raspen. Blev en rund och fin avslutning på hoven. Ser väldigt skönt ut.
Men jag gick bet på en flik. Den kunde jag inte fixa till med raspen så där var det till att ta fram verktången.

Det står på förpackningen att ''om du kan kratsa hovarna så kan du raspa dem med Riders rasp!''
Vet inte om jag kan hålla med om att det var lika lättsamt. Tyckte det var rätt tungjobbat då den tar så lite åt gången (e väl vitsen med den iofs) och man får hålla på ett tag. Jag gillar inte att stå som en ostkrok!

Annars då?
Jo, det knallar på uppe på Söders Höjder.
Har börjat med kvällsmat i hönät nu och det verkar possitivt. Ja, inte från hästarnas håll som älskar att trycka i sig. 'Först klar, vinner!' typ men jag gillar tanken att dom får hålla på lite längre med sin mat.
En morgon hade Sydney t.o.m kvar hö i sitt nät! Det måste ju vara något bra?
Redan efter andra natten så verkade hästarna mer lugna och nöjda när jag tog ut dom för morgonhö't i hagen. Så detta med hö-nät blir en keeper.

1 kommentar:

  1. du måste blogga meeeer! =) kan du itne ta bild på artikeln om de där Torrschampot du fick prova, vill läsa va du skrev =)

    SvaraRadera