06 september 2011

Första vurpan

Ja, ikväll skulle det ridas och det gjorde jag.. Men innan dess så vurpade jag av pallen och slog stjärten. Man hinner tänka mycket när man är så där nära döden som jag faktiskt var. Eller iaf med bruten rygg och förlamad. Varför använder jag inte skyddsvästen när jag faktiskt har en sån? *S*
Ja, i alla fall, tankarna snurrar...

Stod på pallen och skulle svänga över benet, när det nästan var över så tippar pall-fan och allt går i sloooooow mooootiooon. Slungas långsamt bakåt, in en sväng under hästen i samma sekund som pallen hela tiden (som det känns) sitter limmad mot mitt lår..
''-Hjälp, min iPhone i fickan''
Slungningen fortsätter ännu långsammare en till bit under hästen..
''-Ååh, nu stampar hon ihjäl mig''
Fortsätter en bit utanför hästen och slutligen landar jag så fint där med pallen vid Sydney's bakben.
Hästen står kvar blixstilla, vänder bak huvudet med ena ögonbrynet höjt och nickar:
''-Är man stor måste man vara snäll''

1 kommentar:

  1. Ha ha, kan bara tänka mig vad som gick igenom den super trygga "Siddan" (som dottern kallade henne). Antagligast ett "Suck, dessa 2-benta." Ha ha!!
    Sv: Nej, Siddan har ju varit 08, tror hon gillar lugnet här uppe. ;) Så fortsätta kära ner dig du så får vi se när smekmånaderna är över. :)

    SvaraRadera