01 september 2011

Torsdag igen

Så, nu har vi ridit. Jag på Sydney och Marie fick en prommis ;)
Det blev inte alls så långt men vi såg ett djupt geggigt dike, en låååång barkbit på vägen i form av en orm, blev omkörd av en väldigt stor mörk pick up...Sydney brydde sig inte alls. Duktig tjej!
Jag är ju van Flipper som lixom flippar över allt som inte är grönt och platt.
På hemvägen så blev hon pigg och sugen att rusa! Flipper & Billan som gnäggade så inbjudande i hagen och en lång uppförsbacke. Men icke, idag skulle vi bara gå. Lite väl hetsig kan jag tycka men allt gick bra och vi är hemma helskinnade. :) Avslutade med några kontrollerande varv på gräsmattan. Försökte mig på att skänkelvika några steg när hon var varm men icke, antagligen gjorde jag helt fel.. *S*

Nu är det soffläge och imorgon kanske det är dax för gamla gubben att få ta en sväng på gräsbanan.

Jo förresten! Provade sadeln igen och la inte det tjockaste schabraket under och av hästdammet att tyda så ligger den riktigt bra. Gott om plats för manken och ett jämnbra tryck! Skönt, för jag verkligen gillar den där sadeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar