23 september 2011

Skillingaryd Hästsalva, nej tack....

..sa Sydney!

Det var en kväll här i veckan som jag tänkte smörja kusen med hästsalvan för att hon skulle slippa just småkusarna. Dom var hemska den dagen! :/
Det var absolut inte första gången jag smorde henne med den men den kvällen var hon inte alls på humör. Någon äckligt stinkande salva ville hon verkligen INTE ha och speciellt INTE på insidan låren!
''-Hallå, lixom! Låt blir det där'', sa Sydney och högg i luften efter min hand.
Tycker om henne fasligt mycket ändå, ska ni veta. Kanske bara lite kittlig just där och just den dagen.
Sydney är faktiskt en väldigt, extremt, super-snäll häst som aldrig någonsin varit sur och tvär. <3

Nu var det en dryg vecka sedan vi var ute på prommis men vädret har inte varit nå speciellt alls! Eller jo, i lördags var det toppenfint och söndag likaså men då var vi i Östersund och bodde på Hotell. Då fick hästarna vara ledig från oss tvåbenta en stund. Hästvakten kom givetvis förbi och tittade till dom och allt hade varit lugnt. Dom hade ju varandra om dom blev mörkrädda. :)

I helgen får vi finbesök men jag hoppas verkligen att det blir fint väder en stund så jag kan skritta ut på söt-tjejen en stund. Men då är det ju som vanligt den här tiden på året att det skjuts hejvilt i skogen runt stallet. Rida på eftermiddagen istället kanske? Då brukar dom vara färdiga för dagen.
Eller så rider jag ner till ängen (våran äng) där jag vet att det sitts på pass och retar dom lite. Där har vi våran blivande paddock och kanske känner jag ett sug att prova den lite just i helgen. ;) Det måste jag ju få göra. Blir jag omtyckt då? *S*

Nä, nu dax att jobba in lite tid så jag får bygga på min flex.
Puss och kram från oss på Söders Höjder!

4 kommentarer:

  1. Så kul att reta älgjägarna, men de har ju iof gevär så man kanske ska ta det lite lugnt... hi hi!!
    Klart inte den vita fina damen vill ha ngn sådan äcklig salva på sin fina hud!! Vad tror du!?
    Sv: Är nog lika lerigt överallt denna årstid och allra helst efter regnet som varit. Inte kul. :(

    SvaraRadera
  2. Hejsanhoppsan ville bara säga att jag brukar läsa din blogg ibland!! Riktigt skön och häftig blogg faktiskt!. kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Fin blogg du skaffat.

    SvaraRadera
  4. Tack!! :D

    Ne har inte bokat någon resa ännu, vet inte riktigt vart vi ska. Funderar på Dubai igen, men hur coolt vore det inte o åka till Västindien då?! Jag och Jack Sparrow vettu *fniss*

    Fast tror inte Apollo har resor dit.. :/

    SvaraRadera