29 september 2011

Torsdag..

..och jag trotsade inte blåsten igår. Blev inget rida av. Blev lite för blåsigt uppe på Söders Höjder 300 meter över havet så jag stannade i stallet istället och pillade lite där.
Hade jättemysigt med Sydney när vi hade tagit in hästarna för natten.
I vanliga fall brukar jag inte stanna kvar i stallet så pass länge så betforen är uppäten men igår gjorde jag det. Var inne i sadelkammaren (en gammal urstädad box bredvid Sydney's box ) och pillade. Letade fram lite reflexer och så.
Det är en hög vägg utan galler som skiljer Sydneys box och sadelkammaren åt. Det går inte att se varandra om man inte ställer sig på tå och halvhänger på väggen. Sydney är ju stor tjej så hon ställde sig så nära väggen hon kunde, så långt upp hon kunde och hängde över huvudet och höll mig sällskap när jag pillade på. Hon passade på att läppja lite på ridhjälmen, sadeln och några schbrak som hängde i lämplig höjd. :) Hon är så otroligt sällskaplig och vill alltid vara med där man är. Helt olik de andra hästarna vi har. Blev så varm i hjärtat så jag t.o.m kom ihåg att ta med en morot till henne i morse! <3 Annars går man ju i en dimma på mornarna.
Fast Marie har det värre, hon kan glömma att hästarna ska släppas ut och kör förbi. Glömmer gå med Ingo till hundgården och sånna saker. Riktigt SÅ trött e jag aldrig. ;) Tur hon har mig.

I morgon blir det en tripp till Slaktar-Arnes stuga för lite samkväm med ett par vänner. Hoppas på strålande väder så hästarna kan gå ute den natten. Idag känns det iaf lovade i luften. Varmt och skönt. Vi kommer nog hitta på nå bus mitt i skogen, god mat (?) och gott att dricka. Så får man väl hoppas man slipper träffa på brunbjörnen :/!
Lördagkväll blir jag ensam då Marie har spelning i Viskan. Då blir det till att slappa framför tv'n med nå smaskigt att tugga på. Kanske kolla med lillasyster om hon vill sova över? :)

1 kommentar:

  1. Gose damen där! Ja hon är speciell, saknar myset med henne, hon får ju aldrig nog. ♥
    Sv: All inclusive, 4 pers, 1 vecka ca 29500,-. Frukost, lunch och middags buffe, där i mellan, fri dryck (te, kaffe, dricka, öl och vin) samt glass till barnen! Helt ok. 10 vatten rutchbanor och en mängd pooler samt havet med ett stort korallrev utanför...

    SvaraRadera