19 augusti 2011

Freeeedaaaag!

Yippe, idag är det äntligen fredag och då vet vi ju alla vad som kommer hända :)

Inatt fick Billan sova i 'Pärlas box' i utbyggdnaden eftersom Billan är ju faktiskt minst och då känns det tokigt att hon ska stå i mellanboxen. Så nu får Sydney ta Billans gamla box inne i stallet.
Flipper står i sin gigantiska box trots att han ikväll inte längre kommer vara den största hästen. Men äldst får störst har jag bestämt.
Mockade ur och spånade upp Sydneys box så nu kommer hon få det riktigt fluffigt. Jag gillar när hästarna får det mjukt. Vem vill inte ha det lixom?

Igår fick jag hem dokumentären 'Hästmannen'. Såg lite mer än halva filmen igår innan ögon gick i kors och jag somnade. Ska se nästa halvan ikväll OM jag får någon tid till det.
Den 14/9 kommer filmen 'Kokvinnorna' i min brevlåda och det längtar jag enormt till. Hoppas jag hinner glömma bort den och att det blir en riktigt trevlig överraskning när jag kikar brevlådan.

Imorgon är det utställning. Vänster-varva Driva första gången. Puh. Tror ni att jag har groomat henne då? Nix pix! Skrubbar ur hennes öron ikväll om det behövs och sedan blir det tvångs-klipping av hennes klor *S*
Klockan 8,30 imorgon ska vi befinna oss i Hassela. Det betyder att jag måste släppa ut hästarna runt 5! Vill ha lite tid till att stå med och se så allt går bra. Det har gått super de 3 gånger vi fått ny häst till stallet. Bara dom får stå inne och se varandra första natten.
Kjell kommer med balar idag (sa han iaf) och då blir det nog bra om vi kör ut en bal till hagen så propparna har något att göra istället för att jeklas :)

När får man sova då?

Vecka 35 har jag i alla fall semester och det ska bli underbart! Ska mysa med Sydney hela den veckan och HELT glömma bort att jag har en Flipper också.
Sydney och jag ska på riktigt utforska alla ridvägar i området.

take care

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar