16 augusti 2011

Regn

Regn och åter regn men första gången på länge har jag ett sug att rida i regn-väder. Tyvärr har jag inte fått hit söta Sydney än så jag tror det får bli att feja lite i stallet och göra det fint tills hon kommer. Borsta och tvätta fönstrena ska jag göra. Gå igenom och se hur mycket jag har som passar damen. Flipper och hon har samma strl men någon ggn ska dom väl få komma ut tillsammans och då är det trevligt med varsitt träns ;)

Ska försöka ta oss förbi Dille imorgon efter jobbet för att fylla på spånförrådet. Måste in på Hööks en sväng och köpa Impregnering till regntäckena jag nyss tvättat. Blev dock lite förvånad över att Flipper var krut-torr igår under täcket. Jag gjorde inte ens i närheten av hur man SKA tvätta täcken, det ska vara speciella tvättmedel hit och dit men jag körde vanliga Via ja. Det gick också bra.
Ska speja dom lite ändå, det kommer ösa ner mer än vad det gjorde igår. Idag går pållarna utan täcke! Dom ska få sova inne inatt så det är nog ingen fara. Dom behöver bli av med lite damm ;)

Nä, plikten kallar. Kanske kan jag fixa lite före/efter bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar